2 Sep 2010

Puteri UMNO guna surau.


Umno silalah gunakan surau dan masjid untuk acara politik, tak apa, tak jadi kudis pun. Tak sapa akan halang kalau tujuan majlis memberi manafaat pada masyarakat. Lagi pun UMNO mana ada bangunan sendiri nak buat majlis, kena la menumpang di bangunan lain. Lain la PAS, ada pejabat cawangan sendiri, ada markas sediri, boleh buat apa saja majlis di bangunan harta sendiri.

Kalau majlis ni di buat di Selangor sudah tentu tak boleh pasai sultan Selangor dah bagi warning, masjid tak boleh guna untuk majlis politik. Junjong bukannya di Selangor, Junjong di Kedah, Sultan Kedah tak murka. Walaupun UMNO adalah parti pembangkang di Kedah, tak siapa halang majlis ini berjalan.

Bayangkan kalau Kedah bawah UMNO macam sebelum 2008, PAS buat program macam ni di surau, tentu riuh tiga hari tiga malam dalam TV dan koran ( koran= akhbar, guna istilah Indonesia sikit), tak dak kisah lain, kisah salah guna surau untuk tujuan politik.
 
Dengan ini orang ramai boleh bandingkan mentaliti orang UMNO dengan PAS. Sapa yang lebih matured? Kalau PAS la pembangkang buat majlis macam ni di surau, orang UMNO akan lompat tak tentu hala tahap gila babi. Tapi UMNO, sekarang pembangkang di KEDAH, buat majlis guna surau tak dak sapa pun halang. Geng geng atas pagar tu cuba timbang tengok, pilihanraya ke 13 nanti agaknya nak undi sapa?
Enhanced by Zemanta