31 Dec 2009

Tugu sial di sekitar Kulim




Dengar cerita tugu ni tak dapat permit pembinaan dari Majlis Perbandaran Kulim, tapi tak dak sapa pun berani nak pertikaikan pembinaan tugu ni.

Sepatutnya Majlis Perbandaran Kulim kena belajar dari Dewan Bandaraya Ipoh macam mana nak tekel kes tugu sial ni. Di Ipoh dulu ni, bila pihak PR bina "Tugu Demokrasi" dibawah pokok, pihak Bandaraya Ipoh cepat saja hantar orang kasi pecah. Tugu sial di Kulim ni dah empat lima bulan di bina di tepi jalan raya utama dalam kawasan perbandaran, pihak majlis buat derk saja.

Sakit betoi biji mata bawa kereta di Kulim ni, asyik terserempak dengan tugu sial ni, sana sini. Tugu sial tu ada gambaq muka Bugis bibiaq merah sorang, Jawa muka sembab sorang, Mamak mulut herot sorang. Awat tak tau depa tak boh gambaq Zul anak FRU, bagi cukup empat gambaq, geng depa juga tu.

30 Dec 2009

Teoh Beng Hock sememangnya dibunuh

IMG_0369B KUALA LUMPUR: Teoh Beng Hock  was murdered. Top Thai pathologist Dr Pornthip Rojanasunand (picture) has sufficient evidence to prove that he was killed.

The Parti Keadilan Rakyat organ, Suara Keadilan, reports in its latest edition that her forensic report will be presented at the January 7 inquest  into Teoh’s untimely death.

The weekly quotes unnamed Health Ministry sources as saying that Pornthip reached her conclusion after a second postmortem at the Sungai Buloh hospital.

The report adds that Pornthip has made known her findings to all TBHock 1 relevant groups, including the Teoh family and the Selangor government,  which commissioned her services.

Teoh (picture)  was the political secretary to Selangor executive councillor  Ean Yong Hian Wah. Yong is the Seri Kembangan assemblyperson and a member of  DAP, a member party of the ruling coalition in Selangor.

 blog it

18 Dec 2009

Royalti minyak Kelantan

clipped from www.khalidsamad.com
 blog it

Apa orang UMNO kata kat menteri UMNO...

Kalau nak baca selanjunya dalam blog pro UMNO, sila klik pautan bibawah.

Nazri: Samseng Kabinet PM Najib

Nazri Aziz: Mengkhianati Bangsa Melayu dengan menyifatkan 'Perjuangan' sebagai "Bloody Racist"

Episod Menteri diJabatan Perdana Menetri Dato’ Seri Mohd. Nazri Tan Sri Aziz mengelar Perdana Menteri Malaysia IV Tun Dr. Mahathir Mohamad sebagai “Bloody Racist” kerana mempertahankan Biro Tatanegara Negara (Yang berada sebagai agensi bawah Jabatan Perdana Menteri) dan kemudian digelar pula “Bapa Perkauman” dan “Enggan meminta maaf”, apabila ditegur pelbagai pihak termasuk Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Mohd. Yassin dan Perdana Menteri VI Dato’ Seri Mohd. Najib Tun Razak, menampakkan jelas keceluparan terlampau, keangkuhan, sikap tidak matang dan ketidak sopanan.

 blog it

Kerajaan BN akan naikkan harga minyak.

Mula-mula berita macam ni akan keluar dalam semua akhbar tajaan BN. Lepas tu baru kerajaan akan umum kenaikkan harga minyak. Kenaikkan yang tidak membebankan rakyat.
clipped from thestar.com.my

Suspect uses modified truck to sneak out 300 litres of diesel

ALOR SETAR: Enforcement officers implementing the 20-litre petrol limit on foreign vehicles stumbled upon an attempt to smuggle out 300 litres of subsidised diesel near the Bukit Kayu Hitam.

The smuggler apparently modified a pick-up truck’s fuel storage area by installing four additional fuel tanks.

In the 10pm incident on Wed­nesday, state domestic trade and consumer affairs division enforcement head Suhaimi Mat Sari said a suspect in his 60s was detained when a team cornered him while he was driving the pick-up through the township’s industrial zone.

 blog it

Akibatnya kalau terlalu minat baca buku.

clipped from mstar.com.my

'Detektif Lim' Dihukum Penjara 2 Bulan Dan Denda RM2,000

KUALA LUMPUR: Mahkamah Majistret di sini hari ini menjatuhkan hukuman penjara dua bulan dan denda RM2,000 terhadap pelakon drama bersiri Gerak Khas Mohd Farid Amirul Wu atas tuduhan mencuri buku.
Pelakon popular yang dikenali sebagai Detektif Lim dalam siri Gerak Khas ini telah dituduh mencuri 2 buah buku iaitu The Sistine Secrets berharga RM89.90 dan sebuah lagi buku bertajuk Decoding The Heavens (RM105) di kedai buku MPH pada pukul 7.15 malam 27 Mac lalu.

blog it

17 Dec 2009

Hisham sedih tengok bangkai stadium runtuh, Awwwww

Peluru berpandu Iran



 Peluru berpandu Iran di beri nama SEIJIL mengunakan bahanapi pepejal. Peluru berpandu terdahulu, SHAHAB guna bahanapi cecair.

Teknologi bahanapi pepejal penting dalam pembuatan peluru berpandu kerana ia boleh disimpan dalam keadaan sentiasa mempunyai bahanapi yang penuh.

Peluru berpandu yang menggunakan bahanapi cecair disimpan dalam keadaan tangki kosong, bila nak guna baru di isi bahanapi. Ini memakan masa untuk dilancarkan.

Ini bermakna SEIJIL sentiasa bersedia untuk di lancarkan bila-bila masa.Sentiasa bersedia untuk menyerang!
Reblog this post [with Zemanta]

4 Dec 2009

BOLEH LAND...Melayu dibodohkan Dengan Isu...

Assalammualaikum...

ISU KELANTAN.

Walau pun isu ini bolehlah dianggap telah diselesaikan dengan perletakkan jawatan oleh Ariffahmi sendiri namun masih ada lagi yang menangguk diair yang keroh. Masih ada lagi ura2 perhimpunan mendesak perletakan jawatan di segerakan dan juga beberapa alasan yang kononnya menghantui rakyat Kelantan. Atas apa alasan pun sebenarnya adalah keinginan puak gerombolan untuk menjatuhkan kerajaan Kelantan yang kita sayangi. Hampir 20 tahun mereka cuba untuk menjatuhkan kerajaan Pimpinan Tok Guru Nik Aziz pada setiap kali pilihanraya umum tapi semuanya hampa dan gagal belaka. Berbagai isu dicipta dan berbagai selogan dibina tapi semuanya hampas. Kerajaan PAS terus berdiri kukuh dan semakin kukuh diera PRU 2008. Desakan semakin kuat untuk merampas Kelantan bila Kerajaan Pusat terpaksa membayar royalti minyak yang berjumlah billion ringgit atas inisiatif pepimpin kerajaan PAS Kelantan sendiri. Mereka sanggup merentas lautan bergelora untuk membuktikan hak Rakyat Kelantan yang telah dinafikan selama ini.Duit bhai......duit........siapa yang tak meleleh ayaq lioq....Begitu juga dengan isu mendesak MB TGNA menamakan penggantinya seolah olah ada pimpinan yang tidak sabar2 untuk menjadi MB Kelantan. Yang peleknya isu ini ditimbulkan oeh pimpinan Pas Kelantan sendiri.Ini yang menyebabkan rakyat marhain menjadi keliru.apabila isu ini juga disambut oleh juak2 dan pecacai gerombolan. Mutakhir ini diwar war pula isu doa laknat kepada PM jika tidak memberikan royalti kepada Kerajaan Negeri sehinggakan berlakunya domonstrasi berok2(meminjam istilah KJ) di Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri oleh puak2 yang kononnya amat perihatin kepada PM yang mereka cintai. Yang peliknya tiada semburan air kimia dan kepulan gas pemedih mata pun kelihatan. Kelihatan barisan topi merah yang beradap dan bersopan santun berbaris tanpa menyentuh pendemonstasi. Rakyat boleh nampak dan menilai bagaimana layanan diantara dua darjat. Apa yang dibuat oleh gerombolan semuanya halal dan dan dibolehkan belaka.Betoilah sahabat bloggers kata kita tinggal di Negara BOLEHLAND. Kita sama2 berdoa agar kemelut kelantan walau pun hanya diperbesarkan oleh media gila dapat diselesaikan. Kita tahu makin kuat Kerajaan Negeri PR semakin kuat tekanan yang akan dibuat oleh gerombolan yang disokong oleh ahli2 bersekutunya.

ISU BTN.

Walau pun BTN dikatakan memberi kursus yang menatangkan faedah untuk samangat cintakan negara melalui modius kursusnya tetapi ianya nya ditentang oleh Negeri PR kerana mendakwa kebanyakkan kursus yang dijalankan adalah bersifat perkauman dan amat merbahaya kepada masyarakat majmuk seperti Malaysia ini. Saya semasa bertugas sebagai kakitangan Kerajaan dulu berkesempatan menghadiri kursus yang dianjurkan oleh Pihak BTN. Memang benar seperti yang digembar gemburkan adalah bersifat perkauman dan racist. Kononnya negara kita dijajah dan sebagainya. Bila semangat melayu ditiupkan maka fasilitator akan mengarahkan peserta kursus bergandingan tangan dan menyanyikan lagu wajib iaitu anak kecil main api...maka akan adalah peserta yang kononnya bersemangat melayu yang menitikkan air mata sedih dengan apa yang berlaku pada orang melayu malah ada peserta yang agak berumur jadi slop dan terpaksa dihantar kehospital. Begitulah kuatnya propaganda yang dilakukan oleh BTN kepada setiap peserta kursus. Habis kursus semangat akan menyala nyala tapi selang 3-4hari semangat pun jadi layu semula. Begitulah hampas sebenarnya kursus BTN ini. Menghabiskan duit rakyat sahaja. Gerombolan pada mulanya menafikan kursus anjuran BTN ini bersifat perkauman tapi akibat tekanan ahli Parlimen PR akhirnya mengaku dan akan mengubahsuai modius kursusnya.Satu kemenangan buat Rakyat sebenarnya.

ISU KERAJAAN PERPADUAN @ UG

Isu ini telah banyak didedahkan oleh banyak bloggers terutamanya TULANGBESI yang mendedahkan tingkahlaku dan kerja buat puak2 yang berkepentingan peribadi yang mungkin untuk mencapaikan hajat mereka sehinggakan didedahkan rakaman perbualan puak2 ini bersama bloggers yang cenderong kepada gerombolan. Syabas di ucapkan kepada TULANGBESI dan rakan2 yang lain. Semangat mereka memang bersama PR. Perjuangan mereka juga untuk rakyat. Cuma perjuangan puak UG ini untuk perut dan nafsu mereka sendiri. Rakyat narhaen yang berkesempatan saya temui apabila bersembang dikedai dan warung kopi amat menentang UG ini. Sungguh bencinya mereka kepada penaja2 UG dengan pihak gerombolan.Tak sedarkah mereka ini apa kerja buat dan tekanan yang diberikan oleh gerombolan kepada pejuang2 demokrasi dan pejuanga rakyat. Kecuali sorang dua yang boleh diketegorikan Pokok Bohe dalam Pas yang wala'nya tak ada hujung punca. Kita cakap berdasarkan maklumat yang diperolehi puak ni marahkan kita kerana katanya mereka pantang pimpinan mereka dikecam.Kalau lah ramai ahli jemaah semacam ini maka akan rosaklah parti yang ditunjangi. Begitulah akidah ahli jemaah jika kerap mengepit harian metro dan utusan malaysia.Bagi ahli PKR pula menyokong saranan Pimpinan Pusat terutamanya DSAI yang mana ahli yang takmahu mengikut garis panduan parti sila keluar dari PKR. Betul....buat menghabiskan boreh aje. Sampai ada cabar mencabar antara pimpinan. Eloklah yang berasa tu cepat2 keluar. Ada serupa takada.......nak tau banyak tanya orang Kulim la.....Apa ceritaJK Displin PAS.....sengap aje!!!!

ISU PIJAK DAN BAKAR GAMBAR PEMIMPIN.

Malas nak ulas isu ini, Macam budak2 sekolah rendah aje. Rakyat sendiri boleh menilai jika gerombolan yang bakar dan pijak gambar pemimpin satu ayat pun tak terpancul dari mulut mereka.Kalau PR yang buat macam2 yang diulaskan oleh pencacai dan juak2 gerobolan. Bila DAP pijak gambar maka riuh rendahlah seantero media yang ada tapi bila gambar Lim Guan Eng dibakar berok2 gerombolan diamnya mereka seribu bahasa.....yalah.....Diantara dua darjat.

KESIMPULANYA.

    Kesimpulannya bagi saya semua isu ini sebenarnya adalah untuk mengalihkan isu besar yang ada. Seperti isu Bala yang tiba2 muncul mendedahkan perkara yang sebenarnya, isu MCA yang bercelaru dan tak nampak akan kesudahannya, PPP parti semut yang berkocak berkelahi sesama sendiri. Isu yang paling penting yang diketahui rakyat terbanyak iaitu rasuah dan hilangnya berbilion duit rakyat dalam skandal PKFZ. Pembelian besi buruk kepala keretapi berjumlah RM 30juta duit rakyat, Isu kapal selam yang tak boleh menyelam seperti yang didedahkan oleh AP Macang dan yang terbaru isu bangunan MATRADE, isu MB N9 yang memindahkan RM10juta keluar negara dan banyak lagi isu yang melanda gerombolan yang tidak boleh ditutup dan disorokkan lagi dari pengetahuan Rakyat Malaysia dan Dunia. Jadi untuk meredakan sebentar semua isu tersebut maka gerombolan telah mencipta isu terutamanya memperburukkan PR untuk di highlightkan dalam media propaganda mereka.Maka adalah sebahagian rakyat Malaysia yang terpengaruh dengan gula2 mereka. Dok bersembang perkara yang remeh temeh tapi hal dan isu besar telah dipendamkan. Inilah dia projek besar gerombolan iaitu PROJEK MEMPERBODOHKAN MELAYU. Dah 52 tahun melayu kena tipu tu pun masih tak serik2 lagi. Betullah TUN M sendiri yang kata Melayu mudah lupa dan terbaru untuk Rakyat Malaysia beliau mengatakan Bahawa Gerombolan ni Sudah Busuk dari Perut Sehingga Ke Usus Kecil. Busuk lagi Membusukkan...............

Jin Brabus

18 Nov 2009

Hassan Ali yang cerita Bai'ah PAS kepada blogger UMNO



Sapa nak tahu cerita rakaman diatas klik sini.
Aku malas nak taip panjang-panjang.

9 Nov 2009

YB Kulim punya kerja.


Petikan diatas adalah dari Utusan online.

Inilah hasil kerja Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu. Semakin loya warga Kulim Bandar Baharu baca berita dalam Utusan hari ni.

Dah lah malas balik buat kerja di kawasan, buat hal bagi orang meluat pulak tu, malang sungguh la rasanya dapat Ahli Parlimen macam ni.

PRU 13 jangan la letak muka ni bertanding di Kulim Bandar Baharu. Serik dah kami disini. Buat kerja nak bagi Pakatan Rakyat menang, keluar duit poket sendiri, dapat YB dok syok sendiri. Dah la kedekut, penyegan pulak tu.

Dengar cerita YB ni ada order kereta dari Dubai. Bila agaknya nak sampai. Lepas ni orang miskin Kulim Bandar Baharu bolehla merasa naik BMW ka, Mercedes ka..... tak kan kereta kecik kot noooooo.

1 Nov 2009

Kemajuan di Kedah - Penerangan oleh Ust Hassan Razak.



Dalam usaha untuk menyampaikan maklumat sehingga ke peringkat akar umbi, PAS Kawasan Kulim Bandar Baharu telah telah mengadakan lawatan ke peringkat cawangan bertujuan menyampaikan maklumat terkini berkaitan pentadbiran negeri Kedah.


The state arms of Kedah. Note the different ba...Image via Wikipedia
Memang la maklumat tak sampai. TV dan radio tak lapur apakah kemajuan dan pembaharuan yang telah berlaku  di Kedah. Tambahan pula lokasi Kulim Bandar Baharu, jauh di selatan, jauh dari Alor Setar, lagi la susah nak dengar berita.


Yang DiPertua PAS Kawasan, Ustaz Hassan Razak yang juga pegawai khas kepada Menteri Besar Kedah melakukan usaha yang tepat. Turun sendiri ke peringkat akar umbi untuk menyampaikan penerangan. You Tube diatas cuma sedutan dari penerangan panjang lebar yang disampaikan. Rakaman dalam bentuk DVD akan diedarkan kepada orang ramai.

Ustaz Hassan sememangnya seorang pemimpin parti yang sentiasa bekerja keras. Dalam bulan Ramadhan lalu Ustaz Hassan membelanjakan hampir RM 10,000.00 untuk memberi sumbangan kepada fakir miskin dan golongan yang memerlukan. Sepuluh ribu ringgit ini bukannya peruntukkan dari kerajaan negeri, bukan dari sponsor pihak tertentu, tetapi dari duit poket beliau sendiri. Berkat untung perniagaan beliau, marhaen di Kulim Bandar Baharu pun dapat manfaat. Kakitangan di pejabat perhubungan PAS negeri di Alor Setar pun dapat duit raya RM50.00 seorang dari Ustaz.


Balai NobatImage via Wikipedia
Macam tu la selayaknya pemimpim parti Islam. Jawatan dalam parti bukannya tiket untuk boroikan perut. InsyaAllah Kedah akan terus maju dan sejahtera di bawah kepimpinan PAS.



30 Oct 2009

Petikkan dari Forum Gerak Reformasi - Temberang Mohd Nor Yakob

kabusputih
TEMBERANG MAMAK MD NOR YAAKUB DI PARLIMEN
Thu Oct 29, 2009 6:30pm


Soalan 1 (MP UMNO):-
Apakah kemajuan bumipu selepas DEB dimansuhkan?

Jawapan:-
1. Pendptan purata bumi professional naik ke RM3,172 sebul berbanding RM 172 dalam tahun 1970.
2. Bilangn akauntan bumi naik ke 5000+ berbanding 500+ dalam tahun 1970.
3. Bilangan doktor bumi naik ke 4000+ berbanding 400+ dlm tahun 1970.
4. Peratus bumi di bawah garisan kemiskinan jatuh ke 6.5% berbanding 52% dalam tahun 1963.
5. Penduduk Melayu bandar naik ke 52.9% dari 23% dlm tahun 1970.

Soalan 2 (MP UMNO yg sama):-
Apakah tindakan yang akan diambil oleh Krjn untuk memajukan lagi bumiputera?

Jawapan:-
Kita akn kaji cara-cr yang bolih diambil, ttp Kerajaan mesti berlaku adil.

Analisa oleh kabusputih:-

Soalan-soalan itu dtgnya dari MP Sri Gading, seorg UMNO totok. Tentu dia d MP-MP UMNO yg lain frust gila dgn jwpn yg dberikn olh Mamak Md Nor Yakub. Lain yg ditanya d dhrpkn sebgi jawapan, lain pula jwpn Md Nor.

Pertama, soalan 1 ialah mengenai kemajuan bumi dalam tahun-tahun pasca DEB. Maknanya, dari 1990 hgga sekarang. Jwpn Md Nor adalh kemajuan bumi dari tahun 1970, malahan dr 1963 tuk kemiskinan. Untuk menyedarkan Md Nor akan jangkamasa yg dimaksudkan, itulah agak nya MP itu menyusul dgn soalan 2.

Mengapa Md Nor jawab spt itu? MP itu bertanya 'dalam bahasa Melayu yg standard dan mudah di fahami, bukan dlm bahasa Arab' (Muhyiddin). Jadi apakh Md Nor tdk faham? Maklumlah dia mamak yg biasanya lebih selesa dgn bahasa Inggeris.

Saya rasa tidak.Dia faham ttp tdk ada kmajuan bumi pasca DEB yg dapat/bolih dilapurkannya. Kerana itu dia brselindung di sebalik perangkaan yg tlh usang dgn harapan sahabatnya itu memahami dilemma yg sedang dihadapinya.

Kedua, apakh perangkaan yg diberiknnya itu ngenai kmajuan bumiputra sejak perlaksanaan DEB dalam thn '70 dpt dibanggakan. Pada fikiran sya sungguh menjelekkan.

Jk dilihat kenaikan mutlak dlm pendptn professional bumiputra, i.i. RM3000 tuk 39 thn@peratus kenaikan tahunannya dlm jgkamsa tersebut sebnyk 44.7%, ia nmpk hebat, ttp kenaikan sebnr tahunan sepanjang jgkams tersebut hanyalah sdikit kurang dr RM77. Md Nor bjk brmain dgn angka dan krn itulah dia memilih pendapatan trsebut pada thn '70 tuk perbandingan kerana dgan cara itu, dia dapat mempamirkan satu kenaikan mutlak yg besar dan satu peratus kenaikn tahunan yg tinggi hingga bolih menimbulkan rasa tdk puashati di kalangan bukan bumi.

Itu baru kenaikan dalam pendapatan professional bumiputra yg dianggarkn hanya berjumlah paling tggi pun 20% dr pnduduk berkerja bumiputra d neg ini. Bagaimana pula dgan kenaikn@penurunan dlm pndptn Melayu marhaen yg berjumlah lbh 65% dr penduduk berkerja bumi? Bagaimana jika kita kaji dr segi kuasa membelinya? Tentu hasilnya berbeza.

Beralih kpada perangkaan mengenai kemiskinan, yg menjadi tandatanya ialah apakah 'benchmark' yang digunakan tuk mengukur
kemiskinan dlm dua-dua thn prbandingan itu? Dan ngapa pula Md Nor pergi jauh ke tahun 1963 untuk membuat perbandingan? Diketahui umum, ukuran yg diguna d digunapakai hgga ke la ni ialah pndptn keluarga (5 org) RM500 se bulan.

Apakah benchmark spt tu masih relevan? Dgn harga minyak,harga barang dan inflasi naik secr mndadak serta keluarga yg menjadi lebih kecil, benchmark ini mesti diubah supaya lebih realistik dan menyakinkn. Angka RM2,000 sbulan tuk bandar d RM1,500 sebulan untuk luar bandar dikira berpatutan. Dan jika ini digunakan, pasti jumlah pnduduk Melayu yg brada d bawah garis kemiskinan pd masa ini akan brtmbah
dgn mendadak kpd 65-70 %. Tdk guna Krjn menipu diri sendiri dan bermegah dengannya krn rakyat yg mngalami keperitan hidup ngetahui temberang ini. Dan temberang itu lebih menyerlah apabila Md Nor berbalik ke 1963 supaya jumlah penduduk Melayu yang berada di atas garis kemiskinan yg dilapurkan lebih nampak gah.

Begitu juga dgn statistik- statistik yang lain. Tidak ada gunanya melapur ttg kenaikan dalam penduduk
Melayu bandar jika kualiti d kos hidup serta pndptn mrk tdk dilapurkn brsama.
Tdk ada maknanya brckp mngenai kenaikan mutlak dalam jumlah doktor dan akauntan bumiputra skrg jk prbandingn tdk dibuat dgn jumlah keseluruhan doktor d akauntan di neg ini dan kenaikan di dalam jumlah-jumlah itu dlm ms 36 tahun yang lepas, dan dengan jumlah doktor d akauntan bukan bumi dn kenaikan mrk dalam masa yang sama.

Ketiga, rakyat juga tidak diberitahu apa dia makna bumiputera. Adakah ia Melayu sahaja @ Melayu + Org Asli Semenanjung @ Melayu + bumiputera Sbh dan Swk @ Melayu + Org Asli Semenanjung + bumi Sbh dan Swk? Olh kerana taraf d kualiti kehidupan serta kos hidup di antara ketiga-tiga gulungn bumi ini berbeza (disebabkan perbezaan di dalam taraf pelajaran, infrastruktur, budaya kerja dan peluang yg terbuka kepada mrka), adalah tidak tepat untuk mengsekatakan mereka sebg bumi dlm sebarang kajian mngenai kedudukn ekonomi mereka. Ia bolih mmbw gambaran yg Org Asli Semenanjung itu tlh berjaya, Melayu itu brjaya d/atau bumi Sbh dan Swk itu kurang berjaya, atau sebaliknya.

Akhir sekali, dari jawapan Mamak Md Nor kpd soalan
1 jelas dr thn 1990 hingga ke hari ini, lebih-lebih lagi dlm ms 11+ tahun 1998 -2009, pimpinan tggi UMNO sudah tdk mempedulikan kedudukan ekonomi org Melayu lg. Masing- masing sebok mengayakan diri sendiri, ahli-ahli keluarga, suku-sakat, dan kroni-kroni mereka atas nama merancakkn prtumbuhan KDNK dan memulihkan ekon negara yg mghadapi kemelesetan dlm thn-thn 1983-1985, 1997-1999 dan 2008 hingga sekarang (yg mgkn brlanjutan hgga ke Jun 2011).

Dalam tahun- tahun inilah kita telah melihat, sedang melihat dan akan melihat projek-projek mega/besar dibina atau dilaksanakan dgn kontrak diberi oleh pimpinan Kerajaan UMNO berbykkali kpd diri sendiri melalui proxi, kaum famili, suku-sakat d kroni-kroni. Pada waktu inilah jg kita telah melihat seorg Men Kewangan keluar masuk Kerajaan atas nama mahu berbakti tuk memulihkan ekonomi padahal mahu menyedut segala peluang yang ada, d sedang dan akan melihat seorang Mantan Perdana Menteri msh berkuasa mnentukan segala-galanya melalui proxinya Najis d Penjual Akar Kayu. Jangan lupa kpd kembar ketiga 'ros'. Orang ini juga akan turut menjahanamkan ekonomi untuk kepentingan diri.

Jawapan Md Nor kepada Soalan 2 sebagai Menteri di JPM, sy kira mngesahkn analisa dan rumusan saya selama ini bahawa dalam zmn Najis ini dgn adanya 'One Malaysia, Rakyat Didahulukn', kepentingan Melayu tdk lg dititikbrtkn d lambatlaun akn dtgglkn di tepi jalan. Tdk akan ada lg satu dsr trtentu untuk kepentingan Melayu dan bumiputera. Tidakkah itu menjadikan beliau dan timbalannya pengkhianat sebenar kpd perjuangan Melayu dengan peribadi pengkhianat dan sejarah pengkhianatan yang tdk bolih dinafikan serta kuasa yang membolihkan mereka melangsungkan pengkhianatan yg mereka rancang secara sedar krn semata-mata mahu terus berkuasa dgn nawaitu yg serong dan jahat???

Keutamaan Najis skarang ialah mendapatkn semula sokongan bukan Melayu kepada UMNO/BN melalui apa cr sekali pun supaya UMNO/BN dapat terus berkuasa tuk melindung kepentingn peribadi mrk dan menyembunyikn seg kebejatan yg telah, sdg d akn mrk lakukan, tambah-tambah lg PAS tlh brikrar untuk terus bersama PR.

Dalam pada itu, melalui Kaedah Baru Ekon yg msh dalam perancangan Najis, korupsi, salahguna kuasa, kronisma, nepotisma akn trus brleluasa. Ketiadaan satu dasar spesifik untuk kepentingan Melayu dan bumiputra lain atau rkyt marhaen akn memudahkn UMNO/BNputera mlakukn penyedutan seg peluang untuk rkyat marhaen tak kira kaum bg kepentingn mrk secara tidak ketara d sukar dijejaki.

Simpati kami sbg pejuang reformasi adalah bersama ahli-ahli UMNO yang tidak faham apa yang sedang dirancang oleh pimpinan
tertinggi mereka bersama si tua bangka, atau pun pura-pura tidak faham kerana materialisma yang mengongkong hati, otak, deria, jiwa dan roh mrk. Fikirkanlah apa bezanya UMNO dgn PAS atau PKR, seklpun DAP, jk pimpinan
tertinggi kamu sudah mencampakkn pejuangan Melayu parti sanjungan kamu dan mggantikannya
dengan 1 Malaysia bikinan Yahudi Zionist melalui penciplakan 'M'sian M'sia'
DAP dan 'ketuanan rkyt' PKR sambil mengaku diri mrk 'pimpinan trtggi Parti Islam Terbesar Di Dunia'. Wah,wah,wah.

Sekurang-kurang PAS ada perjuangan Islamnya dan PKR, Agenda Ekon Nasional
nya untuk mereka yang memerlukan tanpa ngira kaum. Olh krn kebyakan yg mmerlukn dan hampir 100% orang Islam adalah Melayu, sudah pastilah mrk yg akn memanfaatkn dasar-dasar PR sepenoh nya.

Marilah bersama kami tuk masa depan anak d cucu kamu. PR adalh satu-satu nya harapan masa depan kita.

Salam.

27 Oct 2009

Jambatan gantung runtuh di Kuala Dipang.

Gambar kat bawah di cedok dari http://ajijoi.blogspot.com/2009/10/tragedi-jambatan-runtuh-di-kuala-dipang.html

Berlaku keatas peserta kem 1Malaysia.

1Malaysia ni memang sial. Dengan runtuhnya jambatan gantung ini dan melibatkan korban yang ramai sah lah bahawa 1Malaysia adalah slogan yang membawa sial.

Lepas ni, kalau ada apa-apa program yang dikaitkan dengan 1Malaysia, jangan la dok pi join sekali, kalau tak mampoih pun mesti kesialan 1Malaysia akan melekat kat kita. Puak UNMO kalau nak join lantak pi kat depa, biaq mampoih perabeh.
clipped from ajijoi.blogspot.com








blog it

23 Oct 2009

PAS perlu bersih luar dalam.




Diatas adalah petikkan dari themalaysianinsider.com.

Aku rasa tak kan saja-saja TG Nik Aziz buat syor supaya diadakan Muktamar luar biasa untuk melantik barisan kepimpinan baru PAS Pusat. Sejak dulu lagi memang dah nampak, fraksi PAS Terangganu memang pro UMNO. Bukan saja pro UMNO tapi juga pro Syiah.

22 Oct 2009

Panas! Sejadah beridiri atas kusyen!




Semua paper, semua TV kat 1Malaysia ni dok sibok lapur kata ada sejadah berdiri. Tebeliak mata orang kampong tengok TV pakat heran bin ajaib, macam mana sejadah dok tak dok boleh berdiri.

Apa la punya bahlol manusia yang percaya benda ni.

Kat sini pun ada cerita sejadah berdiri tu: http://idhamlim.blogspot.com/2009/10/lagi-kejadian-sejadah-berdiri-di-kedah.html

Kalau macam tu mai kita pakat buat sejadah berdiri, lepas tu panggil orang TV dengan surat habaq ambik gambaq. Sapa sapa yang tak reti nak buat sejadah berdiri, tolong tengok YouTube kat atas tu.

Kalau nak hot lagi, buat sejadah berdiri tu dalam masjid, tengah malam masa tak dak orang. Esok tok siak mai buka masjid sebelum suboh dia akan terkejut tengok sejadah berdiri. Kita yang tukang buat tu kena buat-buat terkejut, panggil pemberita TV dan surat habaq UMNO mai tangkap gambar.

Bila lagi nak masuk muka dalam TV!
Reblog this post [with Zemanta]

17 Oct 2009

Video Hari RumahTerbuka PAS Kulim Bandar Baharu.



Memang meriah sambutan rumah terbuka PAS Kulim bandar Baharu. Dari pagi lagi rakyat marhaen pelbagai lapisan datang bertali arus memeriahkan sambutan rumah terbuka Aidul Fitri tahun ini.

Dianggarkan seramai 3000 tetamu yang hazir, pelbagai bangsa.

Sebagai tuan rumah, Ustaz Hassan Razak nampaknya terlalu sibok sekali melayan tetamu.

7 Oct 2009

Hasil Rasuah di Malaysia

Salah satu cara mudah untuk hidup mewah ialah melauli rasuah. UMNO dan Barisan Nasional telah lama mengamalkan rasuah, dan sudah menjadi darah daging mereka. Kekayaan yang melimpah ruah hasil dari kerja rasuah ini menjejaskan integriti pemimpin Malaysia di mata dunia.

Hanya rakyat yang mampu mengubah keadaan. Pengundi di Bagan Pinang hendaklah menolak calon Barisan Nasional seorang pengamal rasuah untuk kekal memegang kuasa demi kepentingan peribadi.
clipped from thestar.com.my
Luxury jets own by Kuala Dimensi Sdn Bhd<br />

Tiong’s plane ‘frozen’


A luxury jet aircraft worth millions of ringgit and several other assets belonging to embattled Kuala Dimensi Sdn Bhd (KDSB) chief executive officer Datuk Seri Tiong King Sing have been frozen. Police invoked a section under the Anti-Money Laundering Act (AMLA) to also freeze a luxury car as well as a plot of land said to be owned by Tiong.

 blog it

30 Sep 2009

Banner ‘transparent’ ahli parlimen Kulim Bandar Baharu.

simpang junjong

Ni foto simpang tiga di Junjong. Kalau dari Sungai Bakap atau Simpang Empat nak ke Kulim, mesti lalu simpang ni. Kalau dari Kulim nak ke KL atau nak masuk lebuh raya kena lalu simpang ni. Kira sibok juga la simpang ni, dengan bas express, lori dan kereta lalu kot sini. Kereta lembu saja tak pernah nampak lalu sini.


Oleh kerana simpang ni sibok, maka disini tempat strategik nak gantung banner. Ada banner iklan perniagaan, ada banner special program yang nak buat dan tak ketinggalan ada banner ucapan selamat bila ada perayaan tertentu.


Aidil Fitri baru saja berlalu, banner ucapan Selamat Hari Raya Aidil Fitri masih lagi ada di situ, belum pun diturunkan lagi, Syawal tu sebulan kan, lambat lagi Syawal nak habis.


Dalam gambar di atas ada EMPAT banner ucapan Selamat Hari Raya Aidil Fitri di gantung. Yang kiri sekali dari Ustaz Hassan Razak, YDP PAS Kulim Bandar Baharu. Sebelah dia banner Aziz adik Kadiaq. Lepas tu banner Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu. Yang kanan sekali banner YB Lim Soo Nee, ADUN Kulim yang baru dilantik jadi exco.

Tiga banner senang nampak, tengok dari jauh pun boleh nampak. Satu banner lagi tu susah nak nampak, sejak dari hari digantung sampai la hari ni kalau tengok, tak berapa nak nampak. Banner Ahli Prlimen Kulim Bandar Baharu. Banner dia di buat dari bahan ‘transparent’. Memang susah nak nampak. Tahun lepas pun dia buat banner ‘transparent’ juga, tahun ni pun macam tu jugak.

Harap-harap tahun depan jangan la buat banner ‘transparent’ lagi. Kelawaq yang terbang kot tu, tak nampak, langgaq banner tu, naya saja mati.
Reblog this post [with Zemanta]

28 Sep 2009

Terpulang la kepada kebijaksanaan Najib

KIMMA dan Makkal Sakhti nak masuk BN bergantung kepada kebijaksanaan Najib. Kalau Najib ta

Malaysian Minister of Defense, Najib Razak, pi...Image via Wikipedia

k bijak dua parti ni tak boleh masuk BN, IPF macam mana pulak?

Sebenarnya Najib memang bijak atur komisyen Kapal Selam, jet Shukkoi dan Rosmah pula bijak atur beli bas untuk PLKN. Cara macam mana nak guna C4 pun depa dua ni bijak juga.
clipped from utusan.com.my

Terserah kebijaksanaan PM

KUALA LUMPUR 27 Sept. - Beberapa pemimpin Barisan Nasional (BN) berpendapat, terpulang kepada kebijaksanaan Perdana Menteri untuk memastikan MIC dapat menerima penyertaan Makkal Sakhti dan Kongres India Muslim Malaysia (Kimma) sebagai anggota baru BN.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, kebijaksanaan Datuk Seri Najib Tun Razak selaku Pengerusi BN amat perlu kerana mengikut peraturan, semua parti komponen perlu bersetuju sebelum menerima keanggotaan baru.

''Saya tidak fikir MIC secara mudah dapat menerima kemasukan parti Makkal Sakhti dan Kimma kerana kedua-duanya turut mewakili kaum India.

Bagi Ketua Penerangan UMNO, Ahmad Maslan, beliau melihat cadangan itu sebagai satu lagi strategi memantapkan BN untuk jangka panjang.

Tambahnya, penerimaan parti baru di dalam komponen BN akan memberikan kelebihan kepada kaum India.


blog it
Reblog this post [with Zemanta]

YB Lunas, Gobala di tahan lagi.


28 Sept. 2009

Selepas minta seluar dan talipinggangnya di pulangkan oleh polis, Gobala kena tahan oleh polis dan di bawa ke balai polis PERDA. Gobala kemudian di bawa ke balai polis Tapah untuk di dihadapkan ke mahkamah Tanah Rata esok.

Ikut cakap-cakap dari geng polis, Gobala ada kemungkinan akan sangkut salah satu kes polis. Sebenarnya Gobala ni banyak kes polis yang menunggu. Kalau sangkut salah satu, kemungkinan Parlimen Padang Serai akan kena buat Pilihanraya Kecil pulak.

Polis yakin Gobala akan sangkut. Sama-sama kita tengok.

Hari ni juga kes Mat Sabu berjalan di Mahkamah Jawi, Seberang Perai Selatan. Belum ada khabar berita lagi.
clipped from mstar.com.my

Majistret Mohd Azhar Hamzah menetapkan tarikh itu bagi membolehkannya mengkaji permohonan peguam Gobalakrishnan, JM Martin untuk mendapatkan kembali pakaian milik anak guamnya itu yang dibuat mengikut Seksyen 20 Kanun Acara Jenayah (KAJ).

Sementara itu, sebaik hendak meninggalkan bangunan mahkamah, Gobalakrishnan ditahan polis dan dibawa ke Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Tengah (SPT) di Bandar Perda, di sini.

Menurut Martin, beliau difahamkan anak guamnya itu ditahan berikutan satu waran tangkap yang dikeluarkan terhadapnya berkaitan kes mahkamah di Perak pada 2004. BERNAMA

BUKIT MERTAJAM: Mahkamah Majistret Bukit Mertajam hari ini menetapkan 28 Oktober ini untuk keputusan permohonan Anggota Parlimen Padang Serai N.Gobalakrishnan bagi mendapatkan semula seluar dan tali pinggang yang dipakainya pada hari penamaan calon pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Permatang Pasir, 17 Ogos lalu.


blog it
Reblog this post [with Zemanta]

Sapa ni yang bodo sangat ni?

Kalau betoi hampa tera awat tak pi Israel bunuh perabeh orang Yahudi. Dudok Indonesia papa kedana, nak cari makan kena mai Malaysia. Kalau Malaysia tak ambek orang Indonesia bekerja, pakat mampos kering la depa tu.

Apa punya bodo Hindunesia. Tu la makan tempe banyak sangat, pakat jadi bodo habeh. Di Selangor ada sorang, makan tempe banyak, muka jadi lincin, otak jadi bodo.


Reblog this post [with Zemanta]

27 Sep 2009

KIMMA nak join BN

Tridevi: Lakshmi, Parvati, SaraswatiImage via Wikipedia

Kalau jadi KIMMA nak join BN maknanya bertambahlah satu lagi pati kaum India dalam NM. Pati Makkal Shakti yang baru pun nak join BN. Maknanya dalam BN ada MIC, IPF, KIMMA dan Makkal Sakhti, parti perkauman India.

Puteri UMNO sokong KIMMA nak join BN. Lepas ni Aziz Sheikh Fadhir boleh la keluar UMNO, join KIMMA pula kerana terdapat ciri-ciri yang sesuai untuk jadi ahli KIMMA yang tersohor. Puteri UMNO tentu akan sokong.
clipped from utusan.com.my

Puteri sokong Kimma sertai BN

PAPAR 26 Sept. - Pergerakan Puteri UMNO menyambut baik hasrat Kongres India Muslim Malaysia (Kimma) untuk menyertai Barisan Nasional (BN).

Ketuanya, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin bagaimanapun menyerahkan kepada pimpinan parti-parti komponen BN untuk menentukan sama ada menerima atau tidak penyertaan parti tersebut.

Semalam Kimma mengulangi permintaan untuk dipertimbangkan menyertai BN sebagai parti komponen.

Timbalan Presidennya, Amir Amsa Alla Pitchay berkata, Kimma yang mempunyai kira-kira 80,000 ahli di seluruh negara telah menyatakan hasrat untuk menyertai BN sejak 1984 lagi.

Jelasnya, usaha membela dan memperjuangkan hak rakyat harus dilakukan secara berterusan bagi memastikan masyarakat terus merasakan BN masih relevan.


blog it
Reblog this post [with Zemanta]