30 Sep 2009

Banner ‘transparent’ ahli parlimen Kulim Bandar Baharu.

simpang junjong

Ni foto simpang tiga di Junjong. Kalau dari Sungai Bakap atau Simpang Empat nak ke Kulim, mesti lalu simpang ni. Kalau dari Kulim nak ke KL atau nak masuk lebuh raya kena lalu simpang ni. Kira sibok juga la simpang ni, dengan bas express, lori dan kereta lalu kot sini. Kereta lembu saja tak pernah nampak lalu sini.


Oleh kerana simpang ni sibok, maka disini tempat strategik nak gantung banner. Ada banner iklan perniagaan, ada banner special program yang nak buat dan tak ketinggalan ada banner ucapan selamat bila ada perayaan tertentu.


Aidil Fitri baru saja berlalu, banner ucapan Selamat Hari Raya Aidil Fitri masih lagi ada di situ, belum pun diturunkan lagi, Syawal tu sebulan kan, lambat lagi Syawal nak habis.


Dalam gambar di atas ada EMPAT banner ucapan Selamat Hari Raya Aidil Fitri di gantung. Yang kiri sekali dari Ustaz Hassan Razak, YDP PAS Kulim Bandar Baharu. Sebelah dia banner Aziz adik Kadiaq. Lepas tu banner Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu. Yang kanan sekali banner YB Lim Soo Nee, ADUN Kulim yang baru dilantik jadi exco.

Tiga banner senang nampak, tengok dari jauh pun boleh nampak. Satu banner lagi tu susah nak nampak, sejak dari hari digantung sampai la hari ni kalau tengok, tak berapa nak nampak. Banner Ahli Prlimen Kulim Bandar Baharu. Banner dia di buat dari bahan ‘transparent’. Memang susah nak nampak. Tahun lepas pun dia buat banner ‘transparent’ juga, tahun ni pun macam tu jugak.

Harap-harap tahun depan jangan la buat banner ‘transparent’ lagi. Kelawaq yang terbang kot tu, tak nampak, langgaq banner tu, naya saja mati.
Reblog this post [with Zemanta]