10 Sep 2009

BN.. Dah Kalah Baru Nak Jadi Juara Rakyat

DARI MEJA PENULIS TAMU:

Assalammualaikum,

Dalam beberapa hari ini kita dikejutkan dengan berbagai berita yang agak menjengkilkan otak terutamanya kejadian perarakan kepala lembu dan majlis perbincangan yang diadakan bersama MB Selangor, MP Shah Alam dan Adun berkenaan. Kejadian di Pejabat SUK Negeri Selangor dan Dewan MBSA ternyata amat mendukacitakan kita sebagai Rakyat Malaysia yang waras akalnya.
azizFadzir Bagi perarakan kepala lembu tak payah saya ulaskan kerana ianya memanglah tidak elok dan tidak patut dibuat di Negara Majmuk dan berbilang Agama. Tetapi bagi majlis perbincangan antara Pemimpin dan Rakyat terutamanya penduduk seksyen 23 teramatlah mendukacitakan kita Rakyat Malaysia secara keseluruhannya.
Perbincangan untuk menyelesaikan masalah tetapi dengan kehadiran segelintir penduduk yang amat emosi sebagaimana yang digambarkan didalam blog sahabat seolah olah mereka ini adalah pejuang melayu dan Islam yang sebenarnya. Kalau tengok ke faktor luaran seperti cara pemakaian puak2 ni surau dan mesjid pun tak pernah atau jarang2 mereka pergi. Nampak juga seperti peserta upahan atau memang komplot untuk menghuruharakan majlis tersebut.
Kalau semasa kerajaan BN dulu lagi tobat lahum tak berani mereka buat lansung. Bagaimana segelintir penduduk tersebut memaki hamun pimpinan Pakatan Rakyat dan tidak menghormati lansung Memteri Besar Selangor yang ada didepan mereka dengan sorak dan tempikan yang kita sendiri tidak sanggup mendengarkannya.
Apakah ini sengaja diatur terlebih dahulu oleh mereka secara berani kerana telah ada tangan2 atau pemimpin gerombolan Ameno dibelakang mereka?.....Percayalah akan kena KIFARAH keatas mereka nanti kerana kerja buat mereka terhadap Pemimpin yang Adil ini. Tak akan ada Pemimpin yang seberani ini semasa pemerintahan Rejim Gerobolan BN.
Mereka takut berdepan dengan rakyat. Cuma Khir Toyo tetiba sahaja balik dari Umrah cuba untuk menjuarai isu tersebut kononnya beliau telah menyediakan tapak kuil dengan segala infranya sekali yang berjumlah RM1 juta diseksyen 18.....Elloo kawan.. dah ada kemudahan awat hang tak pindahkan dulu kuil tersebut!!!!!!. Nampak sangatlah sifat kemunafikan beliau dalam menyelesaikan isu yang telah lama dialami oleh penduduk di seksyen 19 itu.
Kalau setakat nak bagi projek kat kroni bolehlah. Setahu saya di seksyen 18 pun terdapat majoriti orang Islam yang tinggal disana. Hang takut kot Khir Toyo pasai tu kuil tersebut tak diuabah. Dan Penduduk seksyen 18 tak akan melupakan bagaimana surau seksyen 18 digantung oleh Majlis Agama Islam Selangor dulu. Awat baru lanie hang nak menjadi jaguh rakyat Selangor kononnya.....Piiiiiraaah!!!!!!
Itu kes di Selangor. bagaimana di Kedah Pula. Ameno menjuarai kes Babi pulak. Macam2 cara dan ikhtiar puak2 gerombolan buat demi untuk menjadi juara rakyat yang mana semasa ada kuasa tak nampak pun permasaalahan rakyat. Yang nampak cuma projek membalun dan merompak kazanah rakyat.
Tapi bila dah kalah lain pula jadinya. Cuma depalah pemimpin paling perihatin dan bertawadduk. Di Kulim Aziz Kadiaq dok jadi hero dan pemimpin yang bejiwa rakyat kononnya. Pantang ada sahaja hari kebesaran maka terpampanglah bannernya diseluruh pelusuk Kulim. Mengucapkan selamat itu dan ini sampai naik menyampah dok tengok muka kernyihnya.
Pantang ada bala dan mala petaka dialah yang paling awai sampai mengalahkan ahli parlimen kulim yang hilang entah kemana. Macam pakat2 pulak. Dibulan ramadhan yang mulia ini kalau nak bubur lambuk pilah kat pejabat bahagian Ameno Kulim untuk mengambilnya seminggu beberapa kali. Nak buah korma berlambang Ameno pilah mintak kat depa.
Depa dok edarkan ke Setiap pejabat kerajaan, sekolah termasuk di Kem Polis Gerakan Am. Antang siap dengan keenderaan pacuan 4 roda lagi. Sampai ada yang kata tak gamak nak makan bila tengok lambang Ameno di kotak kurma. Siap bagi satment kata ada lagi adun dan Mp Pakatan yang akan keluar parti( rujuk Sinar Harian dan Mstar Online) semasa program sahur di Balai Polis Kulim,siapa dia entahla....MP Kulim kot......
Tak taulah berapa banyak duit yang dikeluarkan dan dilabur semata mata nak meraih populariti beliau dan berlakon sebagai pemimpin yang perihatin dan humble kepada rakyat setelah ditolak mentah2 oleh pengundi Kulim dengan majoriti yang besar semasa kebangkitan rakyat dalam PRU ke 12 dulu. Bagitulah munafiknya pemimpin Ameno bila nak meraih simpati dari rakyat semula. Lakonan mereka ini rakyat pun dah pandai menilainya baik orang melayu dan kaum2 yang lain.
Tapi baik waktu ini dan selamanya rakyat telah menilai watak dan kerja buat mereka selama lebih 52 tahun memerintah Malaysia. Kaum Tionghwa tetap menolak aziz kadiaq ni sampai bila2. Mereka tak akan melupakan sejarah Aziz semasa menjadi Timbalan Ketua Pemuda Ameno dulu. Dan yang pastinya Pemimpin Gerombolan pasti tidur tak lena, mandi tak basah, makan tak kenyang dan kerja buat tak menjadi apabila mengenangkan tumbangnya Kerajaan LDP di Jepun(klau di Malaysia Gerombolan BN lah) setelah rakyat menolak mereka setelah lebih 54 tahun memerintah dan memajukan Jepun. Takut tempiasnya akan terjadi di Malaysia pula..................
Wallahhualam.
SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT
Jin Brabus
Reblog this post [with Zemanta]