13 Mar 2009

Plak pokok demokrasi di pecahkan.

Sya Reformis melapurkan plak yang di letakkan bagi memperingati berkaitan pokok demokrasi telah di rosakkan. Plak ini di buat dari marble hitam dengan tulisan deboss warna emas.

Mungkin juga plak ini di rosakkan oleh penentang PPSMI, kerana bahagian atas plak yang bertulisan Bahasa Ingeris yang rosak terok. Bahagian yang bertulisan Bahasa Melayu rosak sikit saja. (Kalau nak bandingkan gambar sebelum dan selepas rosal sila ke http://blog.limkitsiang.com/2009/03/13/democracy-tree-plaque-vandalised/ )

Pokok demokrasi ini juga di percayai telah di racun. Ini bermakna satu lagi percubaan membunuh telah di lakukan. Musa Hasan, sila siasat. Tetapi, pokok besar macam ni payah mati kena racun. Pecacai Pekida boleh la mintak duit dari ayahnda Lajin beli racun banyak-banyak.

Marble besar yang dipasang atas kaki kecil memang mudah untuk di rosakkan. Kalau nak pasang plak baru nanti, pasang atas tapak konkerit yang sama besar dengan plak. Geng Pekida nak mai katok tentu tegeliat tangan, plak tak pecah.

MORAL CERITA: Lain kali kalau nak buat binaan, tanya sama jurutera, bukan tanya sama lawyer, bukan tanya sama hud-hud.

blog it