10 Mar 2008

Petikkan dari FORUM GERAK REFORMASI

..................................................................................
Panglima Nayan
Tahniah Bloggers , forumers
Mon Mar 10, 2008 9:09AM

Pertama kali diucapkan tahniah diatas segala usaha , masa dan tenaga kepada bloggers dan forumers yang tidak pernah kenal lelah dalam menyampaikan kebenaran . Kalau nak diharapakan bahan dari media arus pertama sudah pasti saya sendiri tetap akan memangkah dacing tua (yang dah tak relevan - sekarang orang guna elektronik punya).

Malangnya , penembusan internet masih rendah terutama di Sabah dan Sarawak ... kalau kita dapat memastikan sekurangnya 60% kawasan Sabah dan Sarawak terutama pendalaman dapat capaian ke Internet terutama ruangan forum ini , insyaallah ... Sinaran Purnama akan sampai ke Malaysia Timur ..


TAKBIRRR !!
..................................................................................

Anonymous
Guano jadi lagu ni?
Mon Mar 10, 2008 9:03AM

Bawa pulang pengundi luar satu kesilapan
kosmo

KOTA BHARU - Strategi membawa pengundi Kelantan di luar pulang adalah suatu kesilapan kerana mereka yang terdiri dari golongan muda gagal memberi undi kepada BN.

Demikian ujar Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Seri Annuar Musa yang membuat kesimpulan mengenai kekalahan teruk parti itu di tangan Pas.

"Lebih 100,000 pengundi Kelantan dari luar pulang namun, mereka yang sepatutnya membantu kemenangan BN sebaliknya menjadi faktor kekalahan BN.

"Kita sudah menjalankan kempen yang baik untuk kawasan setempat tetapi pengundi luar ini pulang dengan 'virus-virus" politik dari luar yang menolak BN secara total," katanya pada sidang akhbar di kediamannya di sini semalam.

Tambahnya, pada pilihan raya 2004, golongan muda dan pengundi luar adalah faktor kemenangan BN di Kelantan namun, kali ini berlaku sebaliknya.

"Berdasarkan analisis, kita kalah teruk di saluran muda pada semua peti undi dan ini menunjukkan golongan muda Kelantan dari luar menolak BN," ujarnya.

Bagaimanapun ketika ditanya sama ada calon muda dan manifesto BN menjadi punca kekalahan, beliau menjawab:

"Bukan sebab calon, tapi fenomena politik bersifat nasional menyebabkan Kelantan turut menerima tempiasnya sementara kurangnya keyakinan terhadap BN menyebabkan situasi ini berlaku.

"Kita terima dengan hati terbuka dan ini bukanlah waktu untuk semua ahli UMNO dan BN berpecah tetapi kita perlu duduk dan fikirkan sesuatu yang mampu dibuat dengan kekuatan yang masih ada," jelasnya.

Jelas Annuar, beliau tidak pernah memikirkan kepentingan sendiri dan ketika ini tumpuan utama untuk membantu parti dan kerajaan.
.................................................................................

Anonymous
Persempadanan semula olih SPR sudah nampak kesan
Mon Mar 10, 2008 8:00AM
60.53.163.26

Akibat sokongan orang Melayu pada pembangkang tahun 1990, SPR telah membuat persempadanan semula kawasan pilihanraya utk tahun 2004. Mat Sabu telah bagi ingatan cara SPR buat sempadanan semula ini akan merugikan Melayu pada masa akan datang.

Sekarang jelas nampak kesan nya, apabila bukan Melayu menyokong pembangkang mereka ada banyak kerusi terutama melalui DAP.

Akibat SPR hendak mudah menangkan BN tahun itu sekarang rasa lah kesan nya, perbuatan tangan mereka itu.
.................................................................................

mekyah
yg dikejar tak dapat, yg dikendong keciciran
Mon Mar 10, 2008 7:15AM
60.48.60.145

rasanya dah 2 malam Pak Lah tak leh nak pejam mata sdgkan sebelum ni kejap2 tertidur. dok fikir2 apa salah aku sampai macam ni jadinya. dok berulang alik ke kelantan dgn najib berganti hari, kelantan terlepas juga, 4 negeri diambil org.
tidak pernah sebelum ni saluran media digunakan utk tunjuk lambang dacing dan pangkah, maka zaman pak lah berlaku dgn berleluasa. saluran media bukan sahaja digunakan utk kempen berat sebelah, tetapi juga utk menghina rakyat yg tak memilih BN. Sedangkan rakyat memerhati , melihat bahawasanya negeri dan rakyat yg dihinanya itu takde susah apa pun, pemimpin tak buat jahat apapun, takde rasuah takde salahlaku dari sudut akhlak dan moral. Dan negeri tu pun maju makmur rakyat bahagia.

ini juga berkat doa yg tak putus2 kpd Allah swt .
................................................................................

puas hati
TERIMA KASIH DAP
Mon Mar 10, 2008 7:13AM
60.53.238.143


Niat UNDI DI MAKBULKAN.....

"Sahaja aku keluar barisan ikut ROKET Menuju BULAN Demi KEADILAN"

Re: Wakil PAS Ir Nizar Jamaluddin, MB Perak baru (Score: 1)
by anugerahh2008 on Sunday, March 09 @ 17:31:35 MYT
(User Info | Send a Message)
Alhamdulillah, DAP khususnya memberi kepercayaan kepada PAS untuk memimpin negeri Perak sedangkan Pas 6 kerusi saja, Keadilan 7, DAP 18.

Peristiwa ini sungguh dramatik, kerana PAS sebelum ini, sehingga hari pengundian pun, tidak pernah bercita-cita untuk memerintah Perak. Yang selalu disebut adalah Kelantan, Trg, Kedah dan Perlis sahaja.....

DAP yang menjadi parti terbesar, perlu mengelak untuk jawatan Menteri Besar kerana jawatan ini perlu diisi seorang Islam. DAP kalau difikir secara logik, lebih selesa mengangkat wakil dari PKR untuk jawatan MB. Wakil PKR juga ada 2-3 orang yang beragama Islam... Tetapi yang mengejutkan, PAS dilantik menjadi MB walau hanya dengan 6 kerusi...

Ini semua adalah hasil perjuangan PAS yang terbaik di Kelantan yang menjadi model negeri kebajikan, amanah dan untuk semua kaum dan agama.

TAHNIAH DIUCAPKAN
..................................................................................

Anynomous
Boleh ke percaya dia tak letak jawatan kerana tiada tekanan?
Mon Mar 10, 2008 3:56AM

yang jelas hari ini kata tak bubar parlimen tup-tup tengaharinya bubar, kata nak guna dakwat tup-tup lagi dua hari nak undi dakwat batal. Kita kena sedia menerima kata-kata PM ni ya, yang tidak dia kata ya..maknanya dia rasa ada tekanan dan dia akan letak jawatan. penggantinya DSAI lah...setuju tak?
..................................................................................

AISAMA
SEBAB2 GAGAL
Sun Mar 9, 2008 11:58PM

Antara sebab MB KEDAH gagal dalam profession yang diceburi adalah kerana dia memang tak layak jadi MB. dia gagal dalam mengawal kawan-kawan sama spt syed razak dulu.

Memang jenis kaum suka menipu sakit teruk dan hampir... pun kata sakit biasa..... macamlah kesihatan dia boleh menjejaskan saham.... perasan !!!

Mahadir ni memang ada skandal .... kita sergah dia bila dia cuma buat yg bukan2 kat dalam dewan U N kedah nanti.

dia perlu belajar untuk jadi PEMBANGKANG,,
...............................................................................

TENTALUM NAK RECOMMEND
SAPA ADA KERJA KOSONG???
Sun Mar 9, 2008 11:12PM

kawan saya umur 72
berbangsa india
berpengalaman 30 tahun kutip tol
pakar manupulate saham
taukeh imported samseng
buat masa ini beliau sedang berehat
kerana takut diserang telor busuk
daripada kaum india sendiri
yang telah dinafikan haq kehidupan mereka cselama 50 tahun.