27 Aug 2009

Cerita ceriti katak.

http://img1.ifilmpro.com/resize/image/stills/films/resize/istd/2904740.jpg

Semalam hujan lebat, yang lebat tu masa tengah dok sembahyang tarawikh belum pun lapan rakaat. Lama dah tak dengar katak berbunyi, almaklumla sebelum puasa dulu kan musim kemarau. Musim kemarau katak pi rehat di Dubai kot. Musim hujan macam ni musim katak mengawan. Lepas hujan bunyi katak bersahut-sahutan sana sini.

Dah jadi tradisi katak. Sahut menyahut dari kalangan katak. Kalau burung yang berbunyi, katak tak akan sahut. Bila katak yang relek dalam longkang berbunyi, katak yang dalam kolam pun mula menyampuk. Hanya katak yang akan menyampuk katak, sebab ada kesamaan dalam kejadian, rupa, keinginan dan cintakan fulus. Jenis spesis yang sama.

Agak bising juga bunyi katak di Kulim ni. Sahut menyahut bila dengar katak kat Lunas berbunyi. Katak Kulim berbunyi dengan nada membela katak Lunas. Tapi katak Kulim ni pandai menyamar, walaupun hati katak tapi body masih cover, orang tak sangka dia tu katak.

Mai kita pakat tengok lepas ni, katak Kulim nak buat apa. Aku rasa kalau ada offer fulus tebal katak Kulim akan lompat, lompatan yang lebih tinggi dari katak Lunas. Ada caya ka?

ADIOS....... alamak katak pun padai cakap sepanyol la.