4 Aug 2009

UMNO Pdg Serai, Kedah, bergasak


Mesyuarat perwakilan UMNO Bahagian Padang Serai yang dirasmikan Datuk Seri Mohd Shafie Apdal (mantan menteri pencuri minyak masak dulu) di Kulim Golf Resort, di sini, tercemar apabila berlaku pergaduhan sejurus beliau tiba di pintu hadapan bangunan tersebut.

Pergaduhan berpunca rasa tidak puas hati sekumpulan ahli UMNO bahagian itu yang mendakwa disekat daripada menghantar memorandum dan laporan polis yang dibuat terhadap seorang pemimpin UMNO bahagian itu.
mereka juga tidak puas hati bila rombongan ke Handyai tempoh hari tidak dapat pergi.Tambah lagi wang rm50 utk mesyuarat telah dibaham oleh ketua bahagian itu sendiri.
Keadaan bertambah tegang apabila berlaku tumbuk menumbuk ,TENDANG MENENDANG,MAKI MEMAKI,BALING KURSI,LUDAH MUKA dan melibatkan beberapa ramai orang asli umno. Keadaan bagaimanapun dapat dikawal polis tidak lama kemudian.bagaimana pun polis dimaki dan diherdik mereka,dan anggota polis tersebut lari bertempiaran melarikan diri kerana tersangat takut pada umno yg menjadi tuhantaik mereka.

Pengerusi Tetap UMNO Cawang
an Kampung Jubai, Mohd Zohari Abu Samseng mendakwa abangnya, Ridzhuan Abu Samseng telah diliwat oleh seorang individu dalam UMNO bahagian itu yang Ridzhuan meletak salah satu jawatan yang dipegang.

“Laporan polis telah dibuat oleh Ketua Pemuda UMNO Kampung Jubai, Samseng Ridzuan Ramli. Kami datang nak bergaduh, dan mahu menyampaikan penumbuk bantahan kami terhadap individu berkenaan kepada Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri.
Masalahnya, apabila kami sampai, kami telah disekat oleh orangnya yang mengakibatkan berlaku kekecohan. Saya ingin mempersoalkan, dalam bidang kuasa apa, dia berkuasa mengarahkan abang saya memilih salah satu jawatan yang dia sandang sekarang ini.

Abang saya merupakan barua Tekun Nasional dan Pengerusi Gerakan Belia 4B Samseng Kawasan Padang Serai. Dia mendesak abang saya dan menyatakan kalau mahu terus bergiat dalam Belia Samseng umno 4B, letak jawatan sebagai pegawai Tekun. Apa hak dia untuk melucutkan jawatan orang. Keputusan itu yang saya pertikaikan dan laporan polis telah dibuat terhadapnya,” katanya.